Norwegianin ja Strawberryn uusi digitaalinen kanta-asiakasvaluutta, Spenn, lanseerataan tänään Pohjoismaissa. Spenn helpottaa pisteiden ansaitsemista ja käyttämistä eri kanta-asiakasohjelmissa, alussa pisteitä saa lennoista ja hotelliyöpymisistä.
Norwegianin ja Strawberryn kanta-asiakasohjelmat käyttävät nyt Spenniä. Kyseessä on digitaalinen kanta-asiakasvaluutta, jota voidaan käyttää monien tunnetuiden brändien ja kumppaneiden kanssa Pohjoismaissa. Norwegian Reward -jäsenet voivat ansaita ja käyttää Spenniä lentoihin ja hotelliyöpymisiin. Tulevaisuudessa jäsenet voivat myös ansaita ja käyttää Spenniä useiden uusien kumppaneiden kanssa.
– Olemme odottaneet tätä päivää siitä lähtien, kun ilmoitimme yhteistyöstä Strawberryn kanssa. Haluamme haastaa vakiintuneet kanta-asiakasohjelmat luomalla digitaalisen kanta-asiakasvaluutan, joka tarjoaa uudenlaista joustavuutta ja valinnanvaraa asiakkaillemme, sanoo Norwegianin toimitusjohtaja Geir Karlsen.
Tästä päivästä lähtien Norwegianin ja Strawberryn kanta-asiakasohjelmien asiakkaat, noin seitsemän miljoonaa jäsentä, voivat ladata Spenn-sovelluksen. Muutamalla klikkauksella he voivat nyt yhdistää olemassa olevat Norwegianin ja Strawberryn jäsentilinsä ja alkaa ansaita ja käyttää Spenniä välittömästi. Norwegian Reward -jäsenet saavat pääsyn Spenniin asteittain julkaisupäivän aikana.
Tietoja Spennistä ja Norwegian Rewardista
Norwegian Reward -jäsenet ansaitsevat Spenniä lennoistaan tästä päivästä alkaen. Aiemmin ansaitut CashPoint-pisteet ovat edelleen käytettävissä Norwegianin ja kumppaneiden kanssa, kuten ennenkin. Norwegian Reward -etuihin oikeutetut säilyttävät etunsa, mutta ”ylimääräiset CashPoint”-edut muuttuvat ”extra Spenn” -eduiksi. Voit edelleen ansaita CashPoint-pisteitä käyttämällä Bank Norwegian -korttia tai useita muita Norwegian Reward -kumppaneita. Jäsenet voivat maksaa osittain Spennillä ja Spenniä voi käyttää kaikilla Norwegianin lennoilla ilman vähimmäiskulutusta.
Norwegian
Norwegian-konserni on Pohjoismaiden johtava ilmailualan yritys, jonka pääkonttori sijaitsee Fornebussa Oslon ulkopuolella. Yhtiöllä on yli 8 200 työntekijää ja se omistaa kaksi merkittävää lentoyhtiötä Pohjoismaissa, jotka ovat Norwegian Air Shuttle ja Widerøe’s Flyveselskap. Norwegian osti Widerøen vuonna 2024. Tavoitteena on helpottaa saumatonta lentomatkustamista molempien lentoyhtiöiden verkostoissa.
Norwegian Air Shuttle on suurin norjalainen lentoyhtiö, jolla on noin 4 700 työntekijää. Yhtiö tarjoaa laajan reittiverkoston Pohjoismaiden ja tärkeimpien eurooppalaisten kohteiden välillä. Vuonna 2023 Norwegian kuljetti yli 20 miljoonaa matkustajaa ja ylläpiti 87 Boeing 737-800- ja Boeing 737 MAX 8 -lentokoneen laivastoa.
Widerøe’s Flyveselskap on Norjan vanhin lentoyhtiö ja suurin alueellinen lentoyhtiö Pohjoismaissa. Widerøella on yli 3 500 työntekijää. Pääasiassa Norjan maaseudulla sijaitsevilla lyhyen kiitotien lentoasemilla toimiva Widerøe lentää useita valtion sopimusreittejä (julkisen palvelun velvoitteen reittejä) sen oman kaupallisen lentoverkoston lisäksi. Vuonna 2023 lentoyhtiöllä oli 3,3 miljoonaa matkustajaa ja 49 lentokoneen laivasto, jossa oli 45 Bombardier Dash 8 -konetta ja kolme Embraer E190-E2 -konetta. Widerøe Ground Handling tarjoaa maahuolintapalveluja 41 lentoasemalla Norjassa.
Norwegian-konsernin keskeinen painopistealue on kestävyys ja yhtiö on sitoutunut vähentämään merkittävästi toimintojensa hiilidioksidipäästöjä. Lukuisista aloitteista merkittävin on investointi fossiilivapaan lentopolttoaineen (SAF) tuotantoon ja käyttöön. Norwegian pyrkii olemaan kestävä valinta matkustajilleen. Yhtiö osallistuu aktiivisesti ilmailualan muutokseen.
Lisätietoja osoitteessa www.norwegian.com